Gästblogging-Jackie

Hej allihopa! Jag heter Jackie Georgsson och bloggar på jackiesliv.devote.se i vanliga fall. Jag är femton år, bor precis utanför Malmö och jag och min lillasyster är två satsande hoppryttare. Jag har just nu en D-ponny som heter Mustafo "Musse" som jag tävlat upp till 1,20 med och ska även börja leta storhäst efter jul.

Min största merit på ponny är att jag tog guld på SM för C-ponny i Grevagården i Augusti i år med Ballyhar King "Harry". Den ponnyn är verkligen kung och jag är överlycklig över att jag fick äga den ponnyn i nästan 3 år. Nu är han såld till en jätteduktig tjej som heter Lisa Magnusson :) Harry kommer alltid ha största platsen i mitt hjärta och är den ponnyn som betytt mest för mig. Tillsammans kvalade vi till SM efter 3 månader och har placerat oss på 5 av 5 SM vi startade. Vi blev även uttagna till NM i år och där fick vi silver med laget och kom 5:a individuellt. Att bli en utav dom 5 st c-ponny ryttarna som får möjligheten att representera Sverige tycker jag är otroligt stor grej och att få tävla ett Nordiskt Mästerskap var en stor och otroligt rolig upplevelse!

Just nu så går jag i nian och har bara en ponny att rida vilket jag tycker är alldeles för lite, fast samtidigt skönt nu när det är kallt och mycket i skolan. Men jag hoppas att kunna hitta en fin första storhäst inom en snar framtid. Mina mål inför nästa år är att lära mig Musse mer och börja hoppa 1,30 (MsvA) med honom och att få en storhäst som jag kan lära mig på och få rutin med, eftersom skillnaden mellan ponny och storhäst är väldigt stor.

Här är lite bilder på mig och mina hästar!


Harry, jag och Eneas Hållsten på prisutdelning på SM


Musse och jag på Ribban


Inez Örneborg och jag på prisutdelningen på NM


Harry och jag på NM

Nu vet ni lite mer om mig!
Kram Jackie

Kommentarer
Postat av: Emma ♥ Lydia

Fin häst du har där! :)

2011-12-05 @ 17:46:28
URL: http://trueriders.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tyckte jag kände igen namnet "Evelina Venczel", kom på att vi tävlar för samma klubb :)

2011-12-06 @ 15:41:22
URL: http://www.nattstad.se/frökenbrunett
Postat av: elvira

eeh va? vadå evelina??

2011-12-06 @ 17:25:23
URL: http://elviiras.blogg.se/
Postat av: bella pettersson

fin blogg! :)



/bellabusepettersson.blogg.se

2011-12-06 @ 21:36:34
URL: http://bellabusepettersson.blogg.se/
Postat av: Jessica

*Elvira skulle det såklart stå, skrev från iphonen och den ändrar ord lite som den vill..

2012-01-08 @ 19:35:09
URL: http://www.nattstad.se/frökenbrunett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback