Gästblogging

Hej, jag heter Alexandra och fick frågan om att gästblogga på Elviras blogg!
Jag driver häst bloggen http://hamreryttarna.blogg.se/ tillsammans med 3 andra tjejer.
Vi rider på Hamre ridskola allesammans och i samma grupp, en tävlingsgrupp.
Målet för oss är att komma ut och tävla regelbundet och just nu har vi startat någon L:D i hoppning.

Jag är född 1997 och tar hand om en brun maxad D ponny valack som är ett Arabiskt Fullblod på ridskolan, vid namnet Maszerati XLNT ox vår resa börjde för ca ett och ett halv år sen och det går fortfarande upp och ner för oss. Vi har tävlat i dressyr en L:B 1 i klubben där vi hamna precis utanför placering och så har vi startat en L:D hoppning där det gick rent utsagt åt helvete. Men man lär ju sig utav sina misstag ;)?
Mazze som han kallas har lärt mig massor och gör det fortfarande för han kan va en riktig bitch men han menar väl, för om inte jag har ben inramning och allt mot ett hinder stannar han, han lär mig hur jag ska göra för att bli en bättre ryttare!

Innan Mazze har jag haft 2 betydelse fulla hästar för mig på ridskolan som nu har blivit sjuuukt fina!
Den första är Millenium Firefox JR aka. Twix, en C ponny korsning som är avblekbar gråskäck. Han var nog den första hästen jag verkligen älskar, dock fick han för sig att bocka av små barn därav såldes han, från att hoppa nån L:D för länge sedan till att han hoppar L:A och nya ägaren tränar löst med han!

Royal Ace kom till ridskolan ett halv år efter Twix åkt, han kom direkt från Irland med 11 andra Irländare.
Han är en maxad C ponny valack, korsning och skimmel.Jag fastna för han på direkten och släppte han inte, men bara ett halv år senare såldes även han.En super mysig häst verkligen, även han har kommit långt, från att inte tävla alls till att tävla MSV B nu, nya ägaren gör sjukt stora framsteg med han!

Jag är jätte glad över tiden med dom två ponnysarna och just nu njuter jag av tiden med Mazze!
För vem vet, plötsligt kan sagan vara slut.
/Alexandra
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback