Gästbloggning - Theodora Dörring

Hejsan! Jag heter Theodora Dörring, mina vänner kallar mej Thea eller Theo, och jag har aldrig bloggat innan, så detta ska bli lite spännande tycker jag! Det är många som tycker jag ska skaffa mej en blogg och skriva om träning/tävling. Får se hur det blir med det.. :)

Jag är 17 år och bor utanför Halmstad. Jag läser natur andra året på gymnasiet. Jag har 2 stora hästar, en D ponny och en ungponny. Hemma i stallet har vi 12 hästar, varav 9st är våra egna. För tillfället tävlar jag ändast mina hästar. Och det är på 130-140 nivå. Jag försöker sälja min D-ponny men det är inte så lätt nu för tiden.. Min ungponny är född 2009 (e. Poetic Justice u. Dream Rewiev ue. Chippin Red Crusader). Hon heter Poetic Fairytale och jag ska nog snart lämna iväg henne till någon som ska rida in henne. Jag tränar för Niklas Arvidsson, Tobias Grönberg, Mikael Greveback och jag har även haft turen att vid några tillfällen träna för Pether Markne.

Mina hästar heter Cordero (val f.1998 e. Corland ue. Stanford) och Bolino (val f.2000 e. Calino ue. Aspirant)
Cordero har jag haft i ca 1,5 år och i somras tävlade vi under Falsterbo Horse Show i "allerto the tour of amateurs". Det är en tävling där du kvalar in till Falsterbo på dina resultat i 120 och 125 den första halva tiden på året. Nu för tiden tävlar vi 130-140.
Bolino har jag haft sedan augusti och honom har jag än så länge tävlat 130 med. Han har med tidigare ryttare gått 150.
Och min lilla D-ponny, han heter Joskin F. Joskin och jag har varit ett team i ca 2 år. Vi har tillsammans vinster och placeringar upp till Msv A. Han är som sakt till salu, men det är inte så lätt att sälja hästar just nu..

Men ponnyn som jag har haft störst framgång med, det är C-ponnyn (som min lillasyster rider nu) Rockfield Boy. Rocky och jag har tillsammans flertal vinster och placeringar i Msv A. Vi har lite internationella placeringar i "Baltic cup". Grand prix vinster och placeringar - natioellt och internationellt. Vi har även gjort 6 st Svenska Mästerskap tillsammans. Året 2009 blev vi uttagna till att rida Nordiska Mästerskapen, men vi kunde tyvärr inte åka eftersom Rocky hade fått en liten skada..

Jag har inte några direkt spikade mål med hästarna och tävlandet. Jag försöker göra så gått jag kan och sedan får jag se hur långt det når. Jag tävlar som junior även nästa år, så det vore roligt om jag skulle kunna kvala till Junior-SM.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer om.. Hoppas ni tycker min Gästbloggning var intressant och jag klistrar in lite bilder på mej och mina hästar/ponnyer. Ha det bra!

Cordero

Jag och Cordero
falsterbo
Falsterbo

Tävling i Danmark med Cordero


Cordero




Falsterbo


Bolino

Tävling i Danmak

Bolino 150

Joskin F Msv A 2010

Joskin Danmark 2009

Detta är en annan ponny som jag sålde i Augusti. Han heter Vellino Flight.

Vellino Flight

Vellino Flight Norge 2010

Rockfield Boy, Ridsport ponny cup 2009


Rocky Msv A


Rocky Ute SM 2009

Rocky & Joskin Efter Inne SM 2009
5a i SM me Rocky
1a i Ungponny SM med Joskin

Rocky ute SM 2010

Lag SM 2010 Strömsholm

Rocky

Avslutar med en bild på mej själv. Oj vad mycket bilder det blev :)
/ Thea


Kommentarer
Postat av: Ada

OFTA?! har du ägt lilla ville Elvira Vencel? vi e kompisar på fb :) Alicia thern äger ju vellino nu! jag rider hennes c-ponny! :D vad kul!!

2012-10-14 @ 01:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback